برچسب :: اسان موتور

نقض قانون از سوی تمام عرضه‌کنندگان خودرو!




براساس ارزیابی صورت گرفته، عملکرد هیچ یک از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران "انطباق کامل" با قوانین مرتبط در این بخش ندارد.

[1395/06/16 13:00]

هیوندای النترا در برابر مزدا 3




سدان های سایز کوچک بخش قابل توجه ای از سهم بازار را در اختیار خود دارند و سازندگان ژاپنی و کره ای بیش از هر کشور دیگری در تولید این کلاس خودروها فعالند. در کشور ما مزدا 3 توسط گروه بهمن خودرو در هر دو مدل هاچبک و صندوق دار تولید شده است و امروزه هم پس از برداشته شدن تحریم ها نسل قبلی این خودرو همچنان در حال تولید است.

[1395/06/23 19:00]

تغییر ثبت‌سفارش واردات خودرو




دفتر مقررات سازمان توسعه و تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌سفارش واردات خودرو به کشور را ملزم به ارائه شماره VIN (شماره شناسایی) خودرو کرد. شماره شناسایی خودرو، کدی 17 رقمی است که توسط سازمان «بین‌المللی استانداردسازی» جهت شناسایی موتور وسایل نقلیه تعریف می‌شود. ارائه شماره شاسی خودرو، امکان تطابق خودروی وارداتی با خودروهای مجاز برای ورود به کشور را حاصل می‌کند. به گفته فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو الزام ثبت‌سفارش براساس شماره شاسی در راستای مکانیزه شدن واردات خودرو از روز جمعه و به‌صورت آزمایشی کلید خورد که در صورت عدم بروز مشکل این طرح دائمی خواهد شد.

[1395/09/07 13:00]

مهلت دوباره به شرکت‌های وارد‌کننده خودرو




در حالی امروز آخرین مهلت شرکت‌های غیرمستقیم واردکننده خودرو برای ارائه مجوز نمایندگی رسمی از شرکت مادر است که روز گذشته رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که مهلت دیگری در این زمینه داده شده است.

[1395/09/20 16:00]

نسل جدید i30 در راه است




شرکت کره‌ای هیوندای به‌تازگی نسل سوم خودروی i30 را رونمایی کرده و به طیف جدیدی از شایعه پراکنی‌ها دامن زده است.

[1395/06/25 17:00]

اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران




چندسالی است که سلیقه بازار به سمت خودروهای کراس اور متمایل شده و شرکت های واردکننده خودرو برای کسب این رده در بازار رقابت شدید با یکدیگر دارند.

[1395/06/15 20:00]

سوء‌استفاده هیوندای، کیا و تویوتا از بازار ایران




یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که شرکت‌هایی مانند هیوندای، کیا و تویوتا سال‌هاست که با صادرات خودروهای آماده خود به بازار ایران، از بی‌برنامگی و غفلت ما در این حوزه سوءاستفاده می‌کنند.

[1395/06/31 11:00]

پیش فروش؛ به نام مشتری، به کام وارد کننده




اگر نگاهی به صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها بیندازید، یکی از مواردی که قطعا نظرتان را جلب می‌کند، آگهی پیش‌فروش خودروهاست. آگهی‌هایی که اغلب با ارایه پیشنهادهای ویژه ازجمله تحویل فوری، ارایه خدمات پس از فروش، پیش‌پرداخت کم و اقساطی که با توان پرداختی مشتری‌ها هماهنگی دارد می‌تواند هر خریداری را با هر سلیقه‌ای وسوسه کند، اما اگر پای صحبت خریداران واقعی این آگهی‌ها بنشینید، متوجه می‌شوید واقعیت چیز دیگری است و در بهترین شرایط، خودرو در بازه زمانی زیادی تحویل داده شده و در بدترین شرایط، فروشنده نه‌تنها خودرو را تحویل نداده بلکه وجه دریافتی را هم بازنگردانده است! به همین دلیل، اغلب خریدارانی که با دیرکرد در تحویل خودرو روبه‌رو می‌شوند بر این باورند، شرکتی که خودروشان را از آن پیش‌خرید کرده‌اند، کلاه بزرگی بر سر آنها گذاشته و با ارایه شرایط ویژه فقط قصد سوءاستفاده از پولشان را داشته است. حال با مشاهده این موارد و بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، این سوال پیش می‌آید که آیا خلأ قانون در این مورد خاص می‌تواند به افزایش این موارد دامن بزند؟

[1395/09/23 10:00]

هیوندای i10 جدید معرفی شد




مدل 2017 از کوچک‌ترین عضو خانواده هیوندای معرفی شد؛ فیس‌لیفت جدید Hyundai i10 هم مدرن‌تر و هم زیباتر است. حالا که 3 سال از عرضه نسل دوم i10 می‌گذرد هیوندای نخستین فیس لیفت آن‌را به عنوان مدل 2017 معرفی کرد. رونمایی رسمی این خودرو یکماه دیگر و در نمایشگاه پاریس 2016 خواهد بود.

[1395/06/13 18:00]

فروش اقساطی هیوندای اکسنت




بنابراعلام عظیم خودرو در این طرح هیوندای اکسنت با قیمت 1,015,200,000 ریال با پیش پرداخت 558,360,000 ریالی در هنگام ثبت نام و پیش پرداخت 50,760,000 ریالی در مرحله دوم عرضه می شود.

[1395/05/11 13:00]

سلام جنسیس G80 !




جنسیس G80 مدل ۲۰۱۷ شاید آشنا به نظر می‌رسد. این خودرو از سال ۲۰۱۵ با عنوان هیوندای جنسیس به فروش رفته است. حالا هیوندای جنسیس را به برند خودش تبدیل کرده و این سدان لوکس یک هویت جدید به خود می‌گیرد.

[1395/06/09 19:00]

انقلاب طراحی کیا و هیوندایی




سر طراح دو شرکت کیا و هیوندای کره جنوبی می گوید که تغییرات بزرگ در طراحی محصولات این دو شرکت یک ضرورت هستند و مسیر آینده هر دو برند را مشخص خواهند کرد. شرایر می افزوید که اگر همانند دیگر خودوسازان تکاملی آهسته را در طراحی های خود در نظر بگیرد، ممکن است برای این دو برند خطرناک شود.

[1395/06/24 18:00]